Video Driver 0.0.0000.0000

Discussion in 'Technical & Support' started by Andreas Schmich, Sep 4, 2018.

  1. Andreas Schmich

    Andreas Schmich Registered

    Joined:
    Sep 4, 2018
    Messages:
    13
    Likes Received:
    1
    Hi...always when i go on server i have good fps..like 120 fps with triles and nearly full settings.... i press race and drive like normal...than i change things in setup page or not...just klick race again and have 20 fps less...i drive and go box again and press race again and again 20 fps less till i have only 55 or even less...i dont know where this problem can come from...when i look in config settings for the graphiccard i can choose "where u change res and so on" Auto, than my GPU and Microsoft Basic Render ..and i dont have the onboard card activated...and down in the window shows Video Driver 0.0.0000.0000 and this is not normal..than all my friends shows the original drivernumer...any solutions??? :D
     
  2. Dobbie

    Dobbie Registered

    Joined:
    Mar 5, 2015
    Messages:
    73
    Likes Received:
    27
    Hi Andreas,

    ich denke ich kann Dir in Deutsch antworten, ansonsten bitte meckern - i think i can reply in German, otherwise please told me that not ;)

    Ich habe die letzten Tage auch erhebliche Probleme mit der Grafik gehabt. Ich habe mein Board/CPU/Speicher ausgetauscht und habe nicht die erhofften Ergebnisse erzielt. Wir bereiten uns auf 12h Sebring mit den Studio-Endus vor und ich hatte mit meiner MSI960 4GB extreme Probleme, die ich zwar vor dem Wechsel auch schon hatte, aber zu einem früheren Zeitpunkt lief alles deutlich besser.
    Ich hatte zwischenzeitlich das Problem, dass rF2 nach dem Starten aus dem Launcher heraus wieder direkt in diesem landete. Ich bekam rF2 wieder zum Starten, nachdem ich die "Config_DX11" gelöscht bzw. umbenannt hatte. rF2 hat sie neu angelegt und danach ging es wie gewohnt, auch bei einem anderen User hier im Forum funktionierte dies. Dennoch habe ich auch dieses Phänomen beobachtet, dass teilweise dieser "00000"-Treiber ausgeworfen wurde. Da rF2 trotzdem startete, habe ich mich nicht weiter darum gekümmert.
    Nichts desto trotz hatte ich eine sehr bescheidene Bildwiedergabe. Ich habe zwar Triple-Screen und viele Mitfahrer sagten, dass die 960 dies nicht schaffen würde. In AC habe ich allerdings sehr gute Wiedergabeergebnisse und wie gesagt hatte ich sie früher in rF2 auch.
    Nachdem ich so ziemlich alle Optionen im Game, in der Lobby, im nVidia-Treiber und dem Inspector probiert habe, kam ich nicht weiter. Ich habe sogar auf Hinweis eines Mitfahrers meine Ingame-Einstellungen von low auf max oder high raufgestellt, ohne weitere Einbußen in den FPS, ca. 20 bis 30, hinnehmen zu müssen. Von der Physik her lief alles auch sehr gut, nur das Bild war micro-ruckelig.
    Da mir bekannt war, dass in diversen Dateien in rF2 Grafiksachen hinterlegt sind, dachte ich zunächst an eine Neuinstallation. Da das aber immer sehr zeitaufwändig ist, habe ich zunächst probiert was passiert, wenn ich einfach nur den scheinbar wichtigsten "Userdata"-Ordner deaktiviere (also umbenenne). Dieser wurde beim Start von rF2 neu generiert und einiges aus dem Workshop neu geladen. Natürlich musste ich auch viele Einstellungen vom Controller neu vornehmen, aber das Bild lief anschließend deutlich flüssiger, obwohl ich nach wie vor kaum mehr als 30 bis 40 FPS vorweisen konnte.

    Für mich sieht es so aus, als ob in manchen rF2-Dateien bei Einstellungen Einträge nicht korrekt gelöscht werden oder nicht mehr plausibel verarbeitet werden können und dadurch rF2 nicht mehr ordnungsgemäß läuft. Ich würde dieses kleine Reset einfach mal empfehlen, ist ein Zeitaufwand von vielleicht zwei Stunden mit dem Laden von Workshop-Items und wenn es nichts bringt, ist der neue Ordner schnell wieder gelöscht und der alte wieder in den originalen Namen umbenannt und alles ist wie vorher. Aber vielleicht ist es einen Versucht wert...

    Viel Glück und Grüße

    vom Dobbie
     
  3. ADSTA

    ADSTA Registered

    Joined:
    Nov 19, 2011
    Messages:
    2,013
    Likes Received:
    1,369
    Know for the non Deutsch of us.
    Just make sure you have your video card, not Auto, selected in the Launcher's video settings.
    Don't worry at all about what driver or Windows version it reports. It's a known bug.
     
  4. Dobbie

    Dobbie Registered

    Joined:
    Mar 5, 2015
    Messages:
    73
    Likes Received:
    27
    Sorry, at midnight i would write this advise in English for about more than one hour :rolleyes:;)
     
    bwana likes this.
  5. Andreas Schmich

    Andreas Schmich Registered

    Joined:
    Sep 4, 2018
    Messages:
    13
    Likes Received:
    1
    i will try to rename my userdata folder...and of course i choose my grphics card ...but even if i set all on medium or low..i have the same fps o_O dont understand this...
     
  6. ADSTA

    ADSTA Registered

    Joined:
    Nov 19, 2011
    Messages:
    2,013
    Likes Received:
    1,369
    I didn't notice @Dobbie mention deleting the contents of the CBash and Shader folders in rF2
    Always worth a try.
     
  7. Andreas Schmich

    Andreas Schmich Registered

    Joined:
    Sep 4, 2018
    Messages:
    13
    Likes Received:
    1
    did this already...and all the time when i start the launcher..and go into settings i have to choos my graphicscard again..caus eits always on auto...i change it..and play..than close all incl. the launcher and open it up again and have to change again... :(
     
  8. ADSTA

    ADSTA Registered

    Joined:
    Nov 19, 2011
    Messages:
    2,013
    Likes Received:
    1,369
    If you don't have you're motherboard's onboard graphics turned on (in bios) I don't think it matters.
    I check it every time I start rF2 and have for so long it is now just another little procedure, a few mouse clicks washed down with a nice cold mouthful of rum and coke.
    See, just try and turn a negative into a positive that you can't resist.:D
     
    ceecee and bwana like this.
  9. Andreas Schmich

    Andreas Schmich Registered

    Joined:
    Sep 4, 2018
    Messages:
    13
    Likes Received:
    1
    i know its not a probem to check this all the time...but than why ingame my fps gets lower and lower each time i leave the pits
     
  10. ceecee

    ceecee Registered

    Joined:
    Jan 10, 2012
    Messages:
    691
    Likes Received:
    286
    Here using the same strategy but then washing down with vodka and pineapple juice ! :D
     
    ADSTA likes this.
  11. stonec

    stonec Registered

    Joined:
    Jun 19, 2012
    Messages:
    3,399
    Likes Received:
    1,489
    You may be running out of GPU VRAM if you get widely different FPS on different launches of game. That was the symptom I had. Went away when I bought a 4 GB GPU.
     

Share This Page